Fira Östersunds födelsedag med årsskriftssläpp på Stadsmuseet!

Nu tror vi att vi har funnit östersundarens sanna jag. Vårt rätta jag som uppskattar kulinarisk förnöjelse, rytmisk swing och hambostamp, när det omöjliga blir möjligt, motormorr med fulländad formgivning, hisnande höjdskräck och klockklang. Östersundaren äger helt enkelt i sitt inre både en livlig fantasi och en fröjdefull livssyn.

Citat ur förordet till Årsskriften 2020

Sedan 1938 har Föreningen Gamla Östersund (FGÖ) årligen utkommit med en årsskrift. Under de senaste åren har årsskriften vanligen delats ut till medlemmarna vid föreningens Högtidsmöte den 23/10. I pandemins år 2020 kan inget Högtidsmöte arrangeras och därmed kan heller inte staden Östersunds födelsedag firas som den brukar. Årsskriften skall ändock firas och det görs med ett boksläpp i dagarna tre med början fredag 23/10 kl. 14 i Stadsmuseet. Årsskriften är som vanligt diger till sitt innehåll med berättelser om och reflektioner över staden Östersund, dess människor och verksamhet.

Boken släpps fredag 23/10 kl. 14 i Stadsmuseet.

Medlemmar är välkomna att hämta sitt exemplar i Stadsmuseet fredag 23/10 kl. 14-16; lördag och söndag 24-25/10 kl. 12-16.

Vi hjälps alla åt att hålla avstånd, och deltar endast om vi är symptomfria. Handsprit finns att tillgå och distans kan hållas.